Praha křížem krážem czyli wzdłuż i wszerz

W tym tygodniu odebrałam przesyłkę z antykwariatu w Pradze i pomyślałam, że tutaj ten zakup opiszę... ale się przeliczyłam - jeszcze dwóch książek nie doniosłam do domu, więc i zdjęcia czyli relacja byłyby niepełne. Niemniej jednak tak już się nastawiłam na pisanie o książkach, że wobec tego - dziś o serii Praha křížem krážem.
Nieocenionej :)
Nigdy jeszcze co prawda nie przeczytałam żadnej z tych książek tak od deski do deski, ale uwielbiam do nich zaglądać, zwłaszcza w poszukiwaniu konkretnych informacji.
Posiadam tego osiem sztuk.
Wyszły w latach 2004-2016. Czy wydawnictwo szykuje następne, nie wiadomo.
No, ale to, co już wyszło, to prawdziwa kopalnia wiedzy o praskich dzielnicach.
Nie są to wydawnictwa encyklopedyczne i nie jest tak, że każda skonstruowana jest w identyczny sposób, tym bardziej, że jedna dzielnica może słynąć z przemysłu takiego czy innego i wtedy część artykułów się na tym koncentruje, a inna z kolei ma mnóstwo zieleni, o której też warto poczytać :)
Najbardziej się przydają, gdy planuje się wycieczkę po danej dzielnicy, bo jest tu mnóstwo informacji, których nie znajdziemy w przewodnikach.


Wydawcą jest MILPO - tutaj ich strona.
Wynika z niej, że brakuje mi Praha 3 i Praha 6. Część kupowałam nowych, część antykwarycznie. Tych, których mi brakuje, dawno już na rynku księgarskim nie ma, ale nie tracę nadziei, że kiedyś na nie natrafię gdzie indziej.

Wybrałam tom Praha 9 křížem krážem, żeby zrobić kilka zdjęć poglądowych.




O, tutaj, na Proseku, już byliśmy :) Link => i =>

A Odkolek nas czeka. Byłam na zwiedzaniu w sierpniu 2019 i dawno już miałam o tym napisać.
O rany, już trzeba pisać w sierpniu zeszłego roku :)





A tutaj już widać, o czym będzie mowa następnym razem - kolejna seria wydawnictwa MILPO.

Wcześniej pisałam o czterech innych seriach wydawniczych o Pradze - można poczytać tutaj.
Można też dać głos pod postem :) ale ja wiem, że mam w gruncie rzeczy jednego czytelnika - siebie samą :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Majowa Praga 2023

Okropne to jest, żeby tak kompletnie nie mieć czasu na tego bloga. Zbliża się kolejny majowy wyjazd, a ja nawet nic nie napisałam o tym z ze...