Wirtualny powrót na Cibulkę


Z okazji koronawirusa zabrałam się za coś, co od dłuższego czasu leżało mi na sercu - mianowicie za systematyczne oglądanie programu Z metropole w czeskiej telewizji czyli cotygodniowej dawki reportaży z praskiej metropolii. Wolałabym co prawda je sobie ściągnąć i obejrzeć na dużym ekranie, a nie na laptopie, ale przekracza to moje możliwości techniczne :)
W każdym razie idę sobie do tyłu, codziennie po jednym odcinku i właśnie doszłam do wydania z 14 grudnia 2019 roku, gdzie zamieszczono materiał o Cibulce. Tej Cibulce, gdzie byłam dwa razy i gdzie niewątpliwie wrócę, żeby obejrzeć ulubiony Chiński Pawilon w pełnej krasie po restauracji.
Wstawiam więc dziś kilka niewykorzystanych do tej pory zdjęć z 2018 roku i linki.
Pierwszy to naturalnie link do wspomnianego programu.
Ale jest jeszcze drugi. Na stronie Czeskiego Radia z kolei trafiłam na program z cyklu Historie českého zločinu, o morderstwie, którego dokonano w jednym z domów kolonii Na Cibulce. Tego programu można nie tylko wysłuchać online, ale i ściągnąć go sobie, co ja właśnie czynię często, żeby sobie potem odsłuchać wieczorem w łóżku (ileż można siedzieć przed kompem?).

W programie telewizyjnym jest mowa również o rzeźbach z Cibulki, które znajdują się w trojskim zamku. No to zabrałam się za szukanie zdjęć stamtąd, bo pamiętam, że te rzeźby widziałam. No i co? No i guzik, okazało się, że na wystawie w podziemiach zrobiłam słownie 4 zdjęcia, ale nic związanego z Cibulką :( To ja myślę sobie często, że jestem już jak Japończyk z tym cykaniem fot nieustannym, a okazuje się, że niekoniecznie, że ciągle robię ich za mało...

A przy okazji zachęcam do zapoznania się z poprzednimi moimi wpisami o Cibulce:
- pierwszym, z mapką itd.
- drugim, gdzie mówię o książce, którą wydała jedna z mieszkanek kolonii (nawiasem mówiąc, pracuje nad kolejną publikacją, która będzie opowiadać o mniej i bardziej znanych ludziach związanych z dzielnicą)
- trzecim, o spacerze z przewodniczką








Fotografie z 15 sierpnia 2018 roku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Majowa Praga 2023

Okropne to jest, żeby tak kompletnie nie mieć czasu na tego bloga. Zbliża się kolejny majowy wyjazd, a ja nawet nic nie napisałam o tym z ze...