Miejscówka łabędzio-fotograficzna


Drugie obiecane poprzednio miejsce na Małej Stranie to tzw. náplavka, zresztą jedna z wielu. Náplavka to bulwar na nabrzeżu Wełtawy. Najpopularniejsza jest ta na Rašínovo nábřeží, tętniąca życiem, muzyką i alkoholem. Tam gromadzą się, zwłaszcza wieczorami, młodzi ludzie. Natomiast náplavka, którą dziś pokazuję, to w gruncie rzeczy turystyczne miejsce, mieszkańców Pragi tam trudno spotkać :)
Turyści przychodzą tutaj, by karmić łabędzie i oczywiście focić, zwłaszcza że otwiera się stąd piękny widok na most Karola.
Gdzie? Obok poprzedniej miejscówki.
Czerwone serduszko :)

Nie wiem nic o tym miejscu, nie wiem, dlaczego taka obłożona kamieniem górka i, co najgorsze, nie wiem, jak szukać informacji - co niby wpisać do wyszukiwarki?
:)
Doszukałam się tylko wiadomości o planowanym spacerze z Wodnikiem, który miał się zacząć w tym miejscu, ale został odwołany z powodu pandemii. Na taki 2-godzinny spacer śladami wodników chętnie bym się wybrała kiedyś :)
W związku z brakiem wiedzy ograniczę się do wstawienia zdjęć.
Nie przepadam za turystycznymi miejscówkami, ale przecież i z nich składa się Praga. Skoro tam byłam, to teraz uwieczniam :)
Dodam tylko, że łabędzie potrafią być dość agresywne domagając się jedzenia, widziałam, jak któryś gonił wręcz jedną dziewczynę.


Fotografie z 25 maja 2019 roku

2 komentarze:

  1. Oj to prawda, labedzie potraffia byc nie tylko natretne ale i agresywne. Kiedys bylam swiadkiem jak faceta na bulwarem kolo Wawelu pogonil. Tak facet spierniczal... Zawsze jestem ostrozna i podchodze zbyt blisko. Ptaki piekne, uwielbiam je fotografowac. Brawo za zdjecia fantastyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, jako osoba dość strachliwa, w ogóle się dziwiłam, że ludzie tak spokojnie wśród tych łabędzi spacerują - wolałam jednak trzymać pewien dystans :)
      Kasiu, jak Ty tutaj trafiłaś?

      Usuń

Majowa Praga 2023

Okropne to jest, żeby tak kompletnie nie mieć czasu na tego bloga. Zbliża się kolejny majowy wyjazd, a ja nawet nic nie napisałam o tym z ze...